Friday, January 20, 2012

T.E.N.S.I.O.N !!!

Sempat lagi update blog time sit-in dalam kelas.hi3 Banyak sangat nak story2 dalam blog ni tapi wat masa ni..hold dulu cerita ceriti tu seme. Pe yang sue rasa sekarang ni..T.E.N.S.I.O.N !!!! esok mula cuti raya cina..tapi, dalam masa seminggu ni sue kena pulun siapkan seme keje..SMM, EMIS, OPMEN..tapi OPMEN hold dulu la..yang paling penting SMM. Opss! Jadual waktu nak kena ubah pulak. Cuti ni jugak sue kena siapkan. Heran jugak, kelas dah tambah satu kelas, awat kuota guru makin sikit? 119 orang mana nak cukup ngajar kat sekolah ni. Orang atasan tak tau kot masalah cikgu cikgi ni. Tak kisahlah, yang bebannya..kamek jugak! Sue ingat pesan nizar, senior masa kat UUM dulu..tiap kerja yang diberi jangan anggap beban, tapi adalah amanah yang perlu kita selesaikan. Bila fikir2, memang ada YAnya..tapi sue letih, penat sangat otak dan tubuh. Dah tua agaknya. Sue rasa tak larat dah sekarang. Dulu lehje ngadap laptop ni lama2..tapi sekarang dah tak laratlaa..sue dah boring agaknya jadi guru data ni..kalau dihitung, sejak awal tahun 2004. Otak ni dah letih dan jadi semakin pelupa. Sue tensionlaahhhh…hu3

Macam2 cara nak lepaskan tension,kan. Tapi yang paling sue suka..dengar lagu kuat2!!! Tapi kat rumah, takleh..housemate sue tak suka. Jadinya, hanya dalam si hitam time pergi n balik sekolah..sue rasa heeeeepi sangat!!! Bila dengar lagu kuat2 macam tu, teringat sangat kat Dedek. Dek suka sangat menari dlm kereta. Cute je rupa..:-) Hilang tension sue. Dek, sue tak pernah lupa dek. Adakala sue nak dek ada dengan sue time sue tension..leh kiter lepas tension sama2. Denagar lagu + menari kadang2. Lawak plak. Susah kan nak cari orang yang sekepala dengan kita? Takperlah sue..sabo banyak2..senyum sokmo!chaiyok2!

No comments:

Post a Comment