Friday, June 17, 2011

Cuti Penggal 1 (28 Mei 2011 – 11 Jun 2011)

Alhamdulillah..berkesempatan balik kampong ngan housemate..selama 15 hari. Seronok tak terkata rasanya. Sebelum balik, beli ole2 dulu. Mula2, gi bertiga dengan K.Ani dan K.Mizah kat Jalan Gambir. Along pesan belikan kain corak pua kumbu dan kain batik Sarawak. Sonok gi ngan K.Mizah sebab dia bawak  jenjalan guna jalan yang tak pernah sue lalu. Hi3

Belum de rezeki, tengok baju pun jadila...hu3

K.Mizah yang shopping sakan:-)

Lepas penat jap pas beli barang.
Sehari sebelum balik kampong, sue ngan housemate beserta K.Ani gi beli kek lapis dan ikan terubuk. Ole2 wajib untuk orang semenanjung. Sampai rumah, dah lewat..dan terus kemas barang. Tak lena tido malam tu, tak sabo nak balik kampong:-)
Pe perkara yang seronok sangat berlaku dalam cuti ni???

SELAMAT PENGANTIN BARU >> dalam cuti ni, ramai kawan special sue yang melangsungkan majlis perkahwinan. Tapi sue tak berkesempatan nak pergi, jadi bagi cenderamata sebagai tanda ingatan, kira aci lah kan??? Kepada semua kawan sue yang bergelar pengantin baru >> Zura (pengantin lama..hi3), Abg Faezal, Yus, Falisa, adik sue..Mizi, Sufikiaz (kawan housemate)..semoga berbahagia di dunia dan di akhirat, hidup kalian bersama pasangan sentiasa dirahmati dan diberkatiNya, dikurniakan zuriat yang soleh dan solehah..AMIN..





SI KEMBO >> akhirnya, dapat gak sue jumpa dengan si kembo (anak2 sedare terbaru)..ameera tasneem dan ameera sofea. Time dorang lahir, terpaksa masuk NICU sebab tak cukup bulan dan berat. So, masa balik bulan Disember aritu, kami tak dapat tengok dia. Cooooomel sangat!geram tengok. Rasa nak seludup wat balik Sarawak jer..

Kan best kalau dorang ni anak kami.hi3

Saaaayang sangat.

Macam kekok jer..:-)

Ada name tag tu..almaklum, anak cikgu:-)

GENTING HIGHLANDS  >> dah lama teringin nak pergi, tapi kekangan dari segi masa dan peluang. Akhirnya, kami berlima dapat jugak gi sana. Mujur de kereta ayah dan Kieymah sebagai penunjuk arah. De 2 citer lawak pagi tu..1-tertinggal Ierah  2-smarttag (biarlah rahsia..ha3) pepun, best giler gi sana walaupun sue tak berkesempatan nak rasa semua permainan kat situ. Bukan apa, penakutttttt..tak kuasa sue nak terjerit2, tengok jerlah..kira okey apa?? Hua3 sue sempat rasa 3 permainan jer..yang sebenonya lebih sesuai untuk kanak2.ha3 Tak kisahlah..yang penting, de kenangan dengan adik2.

Posing jap sebelum balik.

Posing jap sebelum jenjalan.

Nak turunnnn...nak turunnnn..takut tapi senyum:-)

Posing je lebih tapi takut nak cuba;-)



AQUARIA, KLCC >> macam lawatan budak sekolah rasanya. Gi jenjalan ngan Kieymah n acik, 1st time guna LRT. (sakai je kan??) ha3. Kieymah sekali lagi jadi penunjuk arah. Kami gi Aquaria je, pastu lunch kat KLCC, tu jer.. last gi KLCC ni tahun 2003 kalau tak silap..lama tuuuuu..








SUE PANDAI BERENANG!!! >> tak caya? betul laaa..penat ceq belajar.  Lawak lak rasa, dah tua2 baru pandai. Mula2 belajar terapung, pastu belajar berenang sambil berpaut pelampung si fawwaz, berhari gak cuba belajar berenang betul2, tapi tak boleh. Akhirnya hari ke 7 iaitu hari terakhir kami kat situ, baru reti berenang betul. Sebelum tu, tengok jer la adik2 berenang, sue lak terapung jer. Tak tau la nak ucap terima kasih camne ngan jurulatih >>kieymah, acik, aja..ha3 bila dah pandai, suruh housemate ambik video..bukti nak tunjuk kat mak ayah tersayang..bila tunjuk, dorang gelak jer. Pasni sue nak capai satu lagi impian sue >> belajar bahasa isyarat:-)

Ngan acik n anak2 Ayah Chik - Balqis n Bilal.

Anak + menantu + cucu Ayah n Umi.

Posing sempena kejayaan belajar berenang.hi3

Sonok + tenang jer terapung. Ops! lupa nak ucap mekasih kat umi bg pinjam swimming suit:-)


Ermmm..okey laa..sue stop sini dulu catatan sue kali ni. Tak sabar nak balik kampung raya nanti..he3

JAGA DIRI HIASI PERIBADI..

No comments:

Post a Comment