22 Jun 2011 - Gerombolan 7 orang dari SKMM datang ke sekolah untuk menyerahkan netbook kepada pelajar yang terpilih.Pemilihan pelajar ni menjadi 1 isu besar di mana-mana sekolah. Mana taknya, de parents yang tak puas hati nape anak dia tak dapat, anak orang lain dapat. Benarnya, ada syarat2nya. Kalau tanya pendapat su pulak >> SUE LANGSUNG TAK SETUJU bagi subsidi kerajaan ni kat budak2 sekolah. Kenapa??
1) Makin tersebarlah gejala2 negatif di kalangan pelajar. Kes sekarang yang banyak berlaku kat sekolah : lukis gambar lucah, bagi isyarat lucah, tulis surat lucah, bagi sms lucah, berdua2an, ditangkap bercumbu2an..dari mana dorang dapat tau semua ni?? INTERNET!!! dengan adanya subsidi kerajaan ni, lebih mudahlah dorang online, lepak je kat KFC matang tu, dapatlah beronline. isyyhhhh..Allahua'lam
2) Rasanya elok lagila bagi kat budak U yang ramai mana terpaksa guna duit PTPTN untuk beli laptop sendiri. Ramai lagi anak2 orang susah kat U nun. De pekdah gak memandangkan banyak n selalu sangat budak U ni kena siapkan assignment dorang. Budak sekolah ni berapa sangatlah subjek yang perlu disiapkan kerja kursusnya???? ala, takat nak buat kerja kursus yang berapa helai la sangat, komputer kat Makmal Komputer dan Pusat Akses kan ada. Allahua'lam
Pepun, takperlah..nak wat camna..1 Malaysia > Rakyat Didahulukan, Pencapaian diutamakan. Kan?Kan?
![]() |
| Inilah rupanya netbook yang menjadi rebutan pelajar:-) |


No comments:
Post a Comment