Tapi...tak baik cakap macam tu, kiter kena bersyukur. Kalau duit yang kiter dapat dari sumber yang berkat, halal...InsyaAllah...kiter akan rasa cukup. Alhamdulillah, setakat ni bendahari hidup Sue pandai uruskan kewangan Sue. Segala2nya Dear yang uruskan.kih3
Semalam, macam best jer dapat jumpa Dear kat sekolah. Pelik kan, biler jumpa kat luar, auranya lain. Gatal semacam jer.ha3 (dah lari tajuk ni..) nak citernyer, Sue gi jemput housemate kat sekolah..pastu kuarkan duit, pastu gi bankinkan duit...sekelip mata..duit ada, pastu tiada.hu3 Sue ni jenis penakut, takut nak kuarkan duit banyak2. Duk dengar cerita macam2, jadi fobia. Perlulah bodyguard. Nape kuarkan duit?
keceng2 > bankin RM2400 untuk deposit 6 orang ke Dabok-Krabi-Phuket-Hatyai.
keceng2 > bankin RM770 untuk tiket 7 orang anak beranak Sue ke Kuching akhir tahun nanti
Duit boleh dicari..tapi masa diluangkan bersama ahli keluarga yang lain, bagi Sue cukup bermakna. Hidup ini singkat, kiter tak tahu biler kiter akan 'dipanggil'...Sue nak bersama orang2 yang sayangkan Sue dan orang2 yang Sue sayang. Keluarga amat bermakna dalam hidup Sue. Sue bahagia adanya Dear di sisi Sue, adanya Along Angah Sue, adanya adik2 ipar Sue, adanya anak2 saudara Sue yang comel2..Sue bersyukur dengan adanya keluarga bahagia. Sue tersentuh biler tengok gambar anak2 saudara Sue 'snap' masa cuti balik kampung baru ni..jadi, Sue nekad..Sue akan happykan dorang..kerana Sue tak berpeluang merasa kasih sayang dari ibu bapa Sue masa Sue kecik2 dulu..(emo la pulakkkk...)
keceng2 > bankin RM770 untuk tiket 7 orang anak beranak Sue ke Kuching akhir tahun nanti
Duit boleh dicari..tapi masa diluangkan bersama ahli keluarga yang lain, bagi Sue cukup bermakna. Hidup ini singkat, kiter tak tahu biler kiter akan 'dipanggil'...Sue nak bersama orang2 yang sayangkan Sue dan orang2 yang Sue sayang. Keluarga amat bermakna dalam hidup Sue. Sue bahagia adanya Dear di sisi Sue, adanya Along Angah Sue, adanya adik2 ipar Sue, adanya anak2 saudara Sue yang comel2..Sue bersyukur dengan adanya keluarga bahagia. Sue tersentuh biler tengok gambar anak2 saudara Sue 'snap' masa cuti balik kampung baru ni..jadi, Sue nekad..Sue akan happykan dorang..kerana Sue tak berpeluang merasa kasih sayang dari ibu bapa Sue masa Sue kecik2 dulu..(emo la pulakkkk...)


No comments:
Post a Comment