Saturday, February 2, 2013

Syyyy..Sue buat hal lagi..

Alkisahnya...kawan comel saya..si Naimah bagitau ada tiket murah time kat sekolah...sampai je kat rumah, terus bgtau kat housemate tapi dia macam tak berminat jer...hu3 tepat pukul 12.01 pagi..Sue duk mengadap laptop... setelah bertungkus-lumus, dapatlah Sue 'grab' tiket untuk SueLim. Taklah murah sangat tiketya, tapi kira okeyla...Tarikhnya pula..kompomlah untuk anniversary kami untuk hujung tahun ni..hi3 bila teringat kes malam tu..rasa lawak pun ada. Slow2 masuk bilik tarik kad kredit dan hpon housemate dari bawah bantalnya time dia tido..siap silentkan hpon dia, kot2 dia dengar msj masuk kat hpon dia dari bank kad kredit dia.kah3

Esoknya, housemate hantar Sue kat tempat berforum. Dalam kereta, otak bukan main ligat cari idea camne nak bgtau dia. Tapi takuttt...hu3 masa kat forum tu, sms la bgtau :

saya : abg, syg de benda nak bagitau..abg jgn marah yer:-)
dear : pasal tiket tu ek? syg beli tiket gi mane?
* gulp! aduyaiii...mesti dia tengok msj dlm hpon dr kad kredit tu...
saya : eh! abg dah tahu ek! ingatkan nak buat surprise kat abg (alasan cover kantoi la tuuuu..ha3)
* setelah beberapa minit sms x direply..(marah ke dia ni?hu3)
saya : abg, marah syg ker?
dear : doklah maroh, tapi syg cakap nok gi wat umrah..kumpul duit. ni nok gi jalan pulok.
saya : tket tu muroh jer bg..cian syg tggu lama ngat baru leh beli tiket tu...(wat2 sedih..kah3)
dear : syg beli tiket gi mane?bila?
saya : gi Padang..untuk anniversary kiter ujung taun ni..
dear : Padang? katne?
* padang belakang sekolah abg laaaa (dalam hati je...sabo jerlahhh)
syg : Padang kat indon la bgggg....

InsyaAllah..panjang umur, murah rezeki kami sampai ke sana...Semoga Allah permudahkan segala urusan.

Tiket SueLim KL - Padang - KL

Tiket SueLim KT - KL - KT

SueLim bermalam di Tune Hotel coz flight ke Padang awal pagi.

Setakat ni Sue dah intai2 blog2, hotel2, pakej2 yang berkenaan. Tapi nanti2 la beli coz lambat lagi nak pergi.  Cuma yang penting atur rancangan perjalanan ....

11 Dis 2013 - berangkat dari KT ke KL > tido di Tune Hotel
12 Dis 2013 - berangkat ke Padang dan terus ke Bukit Tinggi
13 Dis 2013 - meronda di Bukit Tinggi
14 Dis 2013 - bertolak dari Bukit Tinggi ke Padang
15 Dis 2013 - berangkat dari Padang ke Kuala Lumpur...dan terus berangkat ke KT

Moga Allah kurniakan rezeki yang lebih dan kesihatan yang baik..InsyaAllah...

No comments:

Post a Comment