Thursday, February 14, 2013

Taman Rekreasi Ranchan, Serian


Program : Rehlah ke Taman Rekreasi Ranchan, Serian
Tarikh : 9 Februari 2013
Hari : Sabtu
Masa : 8.00 pagi (berkumpul di depan SK St Joseph)
Anggaran member yang join : 30 orang

Sumber Kewangan :
ü  Halim
RM 100
ü  Hasmadi
RM 100
ü  Muhammad
RM 100
ü  Mushalmi / Fakrul
RM   30
ü  Ustaz Ihsan
RM   50
ü  Fauziah
RM   10
ü  Aini / Nini / Zaifah
RM   30
ü  Syima
RM   10
ü  Abg Zul
      RM   30
ü  Hamimah
RM   30
ü  Che Rohani
RM   10
JUMLAH
RM 500


Menu : Nasi Kerabu, Ayam Panggang, Kambing Panggang, Spaghetti goreng

Alkisahnya...
Jenuh jugak menunggu kat depan sekolah, baru mula konvoi dalam 6 buah kereta. Kami tersesat kejap, salah masuk simpang.hi3 kiranya dalam sejam lah tempat ni dari Kuching.

Sampai jer sana, yang lelakinya terus mula sediakan tempat memanggang. Yang perempuan sediakan juadah makanan. Pastu sempat meronda, cuba lalu jambatan gantung. Taklah tinggi sangat. Jadi, tak adalah rasa gayat..hu3 Adik2 sempat mandi 2 kali. Tapi Sue n K.ani..tak mandi..lepak2 jer.

Kat tempat tu ada disediakan surau. Jadi, tak de masalah nak solat. Gerai makanan islam pun ada kat situ. Tapi, kami dah kekenyangan makan nasi kerabu ngan ayam + kambing panggang + sosej. Kenyang giler2. Sedappppppp.. (bab makan, semuanya sedap..hi3)

Dalam kul3ptg, kami bertolak pulang. Alhamdulillah..keluar je dari simpang, hujan turun dengan lebat. Elok jer kan ? Balik rumah, berehat..penat sangat tubuh..(macam Sue lak yang drive..kuang3)

Pepun, hepi lah jugak dapat gi sana. Kami memang 'teruja' nak ke sana sebabbbbb...tak leh citer kat sini.

Moga pasni de la lagi program macam ni. Sonok jumpa kawan2, makan2.. InsyaAllah...














Sesat jalan, salah masuk simpang.hi3

No comments:

Post a Comment