Sunday, February 17, 2013

Happy Chinese New Year 2013_Part I

Seperti tahun-tahun sudah, setiap kali TBC...sue pasti berkunjung ke rumah mummy chiew. Tahun ni, mummy chiew takde jemput. Sepanjang berada di Ranchan, sue kompius naper mummy chiew tak jemput? takkan dia lupa jemput anak dia ni? hmmm...malamnya, macam biasa sue sent sms wish sempena TBC kepada kengkawan MatHil. Dan..mummy chiew reply...jemput datang rumah. Hooooreyyy...sue terlupa yang ayah mertua dia tengah sakit, jadi dorang takleh ler beraya sakan. Tak kisahlah, asal leh gi berkunjung ke rumahnya.. (muka tak malu,kan?) ha3

1130 pagi..sue dan soulmate bersiap tunggu Ustaz Ihsan sefamily kat stesen minyak..nak gi beraya ke rumah Cikgu Lo. Berpeluang kenal abgnya yang memeluk Islam. Sakan sue makan. Lapooo...kah3 pastu kami ke rumah Cikgu Mary. Fuyooo..banyaknya biskut raya. Saya suka..saya suka...hi3


~Bersedia nak gi beraya~

~ Comel Cikgu Mary hias rumah. Ops! de lambang salib. Dia penganut kristian yang taat~

~Posing jap sementara Cikgu Mary sediakan minuman.hi3~

~Cute jer kuih raya~

Pas gi dua2 rumah, sempat lagi gi soping nak masak bihun petangnya. Pastu ke rumah mummy chiew..erkkk!!! kenyang giler...hu3 3.30 petang baru SueLim balik ke rumah. Sakan beraya. ha3

~Ole2 untuk mummy chiew~

~Ole2 untuk Cikgu Lo~

Sebelah petangnya, soulmate gi main futsal ngan kengkawannya. Sue ajak kengkawan sue lepak2 minum petang. Menu : macam biasa ~ bihun goreng tomyam.hi3 mujur de keropok lekor. Limau raya pun ada. Hidang ler semua. Makan lagi...nyum3

~6 biji gelas = tetamu 5 orang + sue..hi3~

~Tetamu : Liza, k.ani, k.ton, naimah (tkg ambik gambo)~

HAPPY CHINESE NEW YEAR !!!!!

No comments:

Post a Comment