HEIDA FAMILY DAY
(HEIDA : Haji Endut, Isteri dan Anak-anak)
Lokasi : Duta Village Resort, Jalan Beserah, Kuantan, Pahang
Tarikh : 1 - 3 September 2011
Orang kuat yang anjurkan family day ni ialah Ayah Chik. Kami semua dah diberi tugas masing2. Family kami handle bahagian acara sukaneka, hamper dan minuman untuk semua selama di resort. Kira Ok la tugasnya, tak berat sangat.hi3
![]() |
| Arwah to'ki Endut wif Wan & anak2 (2 org xde, belum lahir time ni..) |
![]() |
| Banner family day setelah dipersetujui bersama |
![]() |
| Arwah to'ki... Haji Endut bin Muda |
Sedikit maklumat tentang tentatif program HEIDA FAMILY DAY
1 September 2011
Family MAWE (Mohd Abdul Wahid Endut) tak berkesempatan nak bersolat maghrib & isyak berjemaah coz family kami bertolak lewat..sampai jer, dah kat kul8 lebih kalau tak silap. Malam tu kami menjamu selera dengan nasi dagang. Pastu malam tu jugak, terus de acara sukaneka kami yang pertama...lawan PS..lelaki je yang join:-)2 September 2011
Paginya solat subuh berjemaah dan sesi takzirah, Fakhrur Razi yang handle. Pas solat, kami bersiap untuk breakfast dan acara sukaneka. Sebelum tu, acara bagi duit raya. Meriah gilerrr.. acara sukaneka pun memang happening. Pastu relex sebelum solat zohor n asar berjemaah. Sesi tazkirah, lupa lak sape yang sampaikan..hi3 pas solat, de meting anak2 arwah to'ki..yang lain cbuk praktis untuk acara persembahan malamnya. Pas solat maghrib berjemaah, sesi tazkirah disampaikan oleh housemate kalau tak silap. Malamnya de acara BBQ dan persembahan. Memang lawak giler time tiap family buat persembahan. Selingan persembahan lak, de cabutan bertuah. Lewat gak tido malam tu.![]() |
| Bergambar pas acara sukaneka. |
3 September 2011
Sebelum subuh, perut sue mula sakit..tak larat nak turun gi semayang subuh berjemaah..semayang kat bilik jer. pastu terus muntah2, ciritbirit2..dahsyat, tak pernah rasa sakit macam tu, lembik rasanya. So, sue tak berkesempatan nak breakfast bersama2 buat kali terakhir dan ambil gambar beramai2..sedey sangat.hu3 sebelum balik, housemate n acik nak bawak gi klinik, tapi tutup la pulak, mujur de jumpa farmasi. So, sepanjang perjalanan dari resort tu sampai Kemaman, sue cuma T.I.D.O....
![]() |
| Bergambar beramai2 sebelum bertolak balik. |
>>> Sue hepi dapat join family sebab bila berkumpul macam ni memang nampak la hubungan adik-beradik (anak2 arwah Hj Endut) memang jenis caring & loving. Yang penting, dorang menitikberatkan soal agama dan sebab tu tak pernah lupa diselitkan santapan rohani setiap kali berkumpul. Alhamdulilah..syukur sangat DIA pertemukan dengan si dia yang mempunyai family camni. Sekurang2nya sue berpeluang menilai dan membaiki kelemahan sue. InsyaAllah..
Moga family kami sentiasa berada di bawah lembayung kerahmatan dan kesejahteraanNya sentiasa. Amin Ya Rabb..





zu pun suka buat camni antara family...tapi family zu takleh nak buat... ramai adik beradik dah takder :( anak2 diorg pun dah buat hal masing2...dah tak best..
ReplyDeleteni baru 1st time zu. tu pun family sblah dia. halim kata gok, fmly su pun kn wat camni. tp kan..su cuma 3 beradik,mn seronok.hi3 takyah gi jauh2..kumpul rumoh cik n pok jer.hi3
ReplyDelete