Monday, May 21, 2012

P.A.N.A.S! Taklimat Pengetua terpanas!

Sue tak tau pasal taklimat ni, mujur de member bagitau. Terpaksa sue batalkan kelas luar sidang sue coz taklimat di buat di makmal komputer. Kami dah agak pe yang pengetua nak boom coz sebelum tu dah dengar gossip2 bikin panas. kah3 citernya gini..

Aritu boss suruh semua staf isi borang e-pangkat. Antara kandungan borang tu adalah markah LNPT bagi 3 tahun terakhir. Dah terang2 dalam borang tu tertera...diisi oleh pihak pengurusan!sah2 bukan kami yang kena tulis sendiri. Tetapi en. ***sa suruh kamekorang isik dirik pun. Ni ndak de orang lalu manas bila nangga markahnya kecik! Ngepak dalam bilik guru. Kamekorang sik tauk pa2, diam ajaklah.

15 Mei 2012

> Sebelum mula taklimat, sue beria print senarai nama guru sesi petang untuk projek kami bertiga (sue, k.mizah dan k.ani). Kami nak bagi ole2 kat seme kawan2 sempena ari guru. Yang lawak, senarai nama ni sue tertinggal kat atas meja, kengkawan yang masuk ingatkan kertas tu untuk sign kehadiran dorang, masing2 duk sign kat situ. haru betul kengkawan ni. Tak bertindak mengikut arahan!ha3 alih2 setiap kali kawan masuk, dorang sign..kami hulur ole2 kami. Hepi sangat bila tengok kawan2 hepi terima ole2 kami, siap de yang mintak tukar dan de mintak lebih. Taklehlah coz kami cun2 beli ikut bilangan kengkawan. Yang lawak, boss petang kami, Tn Hj Diman tanya..takde ke untuk pengetua dan PK1??? Gulp! mujur de kawan tak hadir, de la rezeki untuk pengetua dan PK1..syukur..

> Tiba time pengetua berucap ~ Mula2 okey jer taklimat ni pasal PBS. Pe dia PBS? malas nak citer kat cni coz sue sendiri belum dak faham bah..pasal PBS tok. kah3 pastu, masuk pasal borang e-pangkat. Kami mula pasang telinga. Macam2 pengetua explain. Kami cuma senyum. Kami sebenarnya tak terasa sebab kami tau siapa yang pengetua maksudkan dan orang tu bukan di kalangan kami coz dia guru sesi pagi. kuang3 Malas nak citer kat cni, cuma satu je yang sue akan ingat pesanan Tn Hj Diman ....

***** cikgu2, kiter bekerja mesti kerana ALLAH, bukan kerana nak kejar markah LNPT.

sue setuju sangat2 dengan tuan haji. Kerja biarlah ikhlasssss..kan anak2! Sue akui de kala sue suka membebel kat sini, tapi sue buat kerja sue..hik3

****** cian kat cikgu tu, tapi itulah..kerana pulut, santan binasa. kerana mulut, badan binasa. kan? peringatan untuk diri sue yang serba kekurangan ni.




Our MIB (Man In Black) mintak ole2 lebih! abih doh boh..lain kali plok!

No comments:

Post a Comment