Kalau tak silap sue, sue mula berjinak2 dengan facebook tahun 2009. Masa tu sue memang giler ngan FARMVILLE dan game lain2 dalam facebook. Sue sanggup berjaga, bangun awal..semata2 kerana game. Housemate tegur, sue buat tak endah. Ada je alasan. Orang tengah ketagih, biasalah.
Alkisahnya..masa sue ikut family housemate sue ke Kelantan, tahun 2010 kalau tak silap, sue terpandang sebuah buku yang umi baca. Pas umi baca, sue mintak baca. Bila sue belek pas belek, baca dari awal hingga akhir…sue rasa semacam. Rasa sedih, rasa sebak, rasa bersalah, rasa takut..baru sue sedar..banyak masa sue bazirkan dengan perkara tak berfaedah. Sue sanggup berjaga, bangun awal kul 3,4 pagi semata2 sebab game. Bukannya nak bersolat, berzikir untukNya di waktu orang lain berlumba2 bertahajud bersujud padaNya. Sue mula sedar betapa sue ‘lagho’ disebabkan game.
Kalau tak salah sue, pas cuti tu..sue dah tak berfarmville lagi. Kengkawan yang neighbor dalam Farmville pun duk tanya, awat tak aktif lagi dan sue buat alasan sue sibuk tapi sebenarnya inilah kebenarannya. Housemate sue pun hepi pastu..hi3
Kenapa sue baru post entry ni?? Sebab minggu lepas sue terjumpa buku ni atas meja seorang rakan sue di sekolah dan mengingatkan sue pada cerita lama ni.
Moga DIA terus beri hidayah pada sue kerana ada kala tanpa sue sedar sue jauh dariNya. Ampunkanlah segala dosa sue, Ya Allah...:-(

No comments:
Post a Comment