Thursday, August 18, 2011

Ye!Ye! Duit raya...

Macam biasa..sebulan sebelum start puasa, SUELIM dah buat senarai penerima duit raya. Tiap2 tahun macam ni..dan, yang bertanggungjawab tolong pi tukar duit raya ni..K.Mizah n suami (mekasih, kakkkk). Untuk tahun ni, masa hari ke-15 puasa, K.Mizah dah pi tukar kat bank. Balik je sekolah, dengan berkobar2 sue terus penuhkan angpau. Memang sue suka sangat n memang detik yang sangat ditunggu2. Excited!!! tak tau naper. Macam budak2 lak.

Tapi..yang paling tak best..nanti, bila raya..time bagi2 duit raya..akan dengar orang cakap..ala, tak balik modal la..kalau de anak baru balik modal. Duppp!!! (tak nak citer lagi, stop cni..sebelum air mata bergenang)..Dan adakala sebelum orang cakap macam tu, sue akan cakap dulu macam tu. Bagi SUELIM, kami tak kisah..niat kami nak hepikan anak2 sedare, kaum kerabat dan budak2. DIA bagi rezeki kita tiap bulan (gaji) bukan untuk kita jer, kongsi2 la kan???

Memandangkan tahun ni bonus lebih dari tahun lepas, SUELIM bagi gak duit raya kat ayah bonda tercinta. Bonus bulan2 tu kira lain, ni special sempena hari raya. Tak de lah banyak kalau dibandingkan dengan segala jasa dan pengorbanan mereka..cukup untuk buat mereka rasa gembira..he3

Ermm..bercakap pasal bonus, bersyukur sangat2 coz xde la kena korek kat mane2 tabung bantuan kan?ha3 tapi...rasanya bonus asben punya..seme spent tuk ari raya..bonus sue punya..de la simpan gak untuk projek kami ujung tahun ni..he3

Tak sabo nak raya niiiiii....he3

Mekasih, k.mizah:-)
Tiap tahun sue suka buat angpau sendiri (untuk budak2). Tahun ni sue pilih corak belang2. Biasalah,,i takde keje:-)
Untuk insan2 teristimewa. Siap de nama, takut tertukar.hi3
Penting ni..ha3 tapi..biasanya bila hari raya, lebih dari apa yang dibudget:-)

No comments:

Post a Comment