Wednesday, August 3, 2011

Sue baru tahu..

Sabtu minggu lepas..kami keluar, cari baju raya untuk housemate (pose belum, dah cari baju raya..hi3). Alhamdulillah..puas pilih, belek, ronda2..mujur de yang dia berkenan. Kami sempat solat di Masjid Bandaraya Kuching. Bukan kali pertama sebab tiap kali makan nasi kerabu di sebelah Arif Hotel, memang kami singgah solat di situ. Cuma hari tu, baru sue tau nama masjid tu. Pas solat, sementara tunggu housemate siap solat (cepat ke sue semayang?hi3) sue confius bila tengok ramai sangat orang kat kubur. Masjid ni unik sebab ianya dikelilingi kubur lama. Pastu sue pelik tengok masing2 duk gunting kain putih. Ada apa???? sue ni jenis suka nak tau..pergila dekat..rupanya kain tu digunting n dibalut pada batu nisan. Kiranya macam adatla orang sini akan datang berziarah kubur sebelum tibanya Ramadhan. 8 tahun sue duk sarawak, baru sue nampak dan tahu..hi3

Bila snap gambo ni baru tau nama masjid ni.

Sanak-saudara menziarahi pusara keluarga masing-masing.

Batu nisan yang dibalut kain putih.

No comments:

Post a Comment